sELamAt daTang buDak2 cOmeY

jGn LupE kOmen yEr!!!

comey-coMey ku dtg!!

There was an error in this gadget

Monday, December 31, 2012

01.01.13

Hai dear..
Hepi New Year!
Wish all of u best of luck!.
Semoga Malaysia terus kekal aman..
Don fighting2 yer dear..Not good laa...

hari ni 18 safar 1434 hijrah :)

Jangan lupa tahun Islam ye dear..


The Upcoming New Year Is A Perfect Time to Forget 
Sorrows & Remember Good Things in Life ♥ :)

Wednesday, December 26, 2012

Institut Latihan Kemas Kuala Lumpur

Hye semua,
Long time no see..

Akhirnya selesai la aku berkursus...letih laa wey dengan jadual yg padat..
Hmm...banyak pengalaman n ilmu yg dapat ku tangkap dengan cermin mata bima saktiku ini..

Semuanya SWEET!! Masam..pahit..Loya..menakutkan..Semua ada...!

Ni adalah separuh dari memoriku!..hmmm...

RINDU!~

team 4 yg sntiasa membolokkan dri..hehe..rindu!

gummy bear!~ ohoi..seronok boley lompat2..
terserempak geng ex-upsi..rindu2
mek pasir mas....! <3
bersama bos ku! tabik hormat! Ain syahira aka  rendang sungguh pokok ku 1.
aku masak derrr?! aku pun xpena percaya..! >_<
rumate ku kak kila..tq sbb slalu cikqah duduk kepit2 ng kak kila mse tido!
alien2 yg terlepas dr cite Star Wars yg ingin berubah..
hai encik shahadan..boley kenal?
atiqah , 'atiqah dan atikah..YEay!~
aku jd bomba!...fuh fuh fuh..padam la api..
biro kebersihan dan keceriaan..manyak menang hadiah la der..the best.!
mase hari graduasi kiteorg..tema pink purple..
aku dan kak ipar..ehem2..haha
the gojes one..teman2 gusipku..seronok dgr diorg pillowtalk tiap2  hary..!
mane kak nor?!~ T_T
wif jurulatih kami pn zariha n puan liza..
sep klate jange pecoh...
err..pasangan kapel yg xdiiktiraf..lalalala...
Alahai..nk tacink plak hati ni malam2..
Kepada korg semua, semoga menjalankan tugas dengan baik..ingat borang lupus kira (gne borang KPAW brape yer?) hahaha...
Cikqah minta maaf klau ada silap2 ape..maaf sekiranya cikqah ad menyombongkan diri yer.. >_<

p/s : mane geng taman hepi..lama xdgr khabar!~~

Wednesday, November 7, 2012

Frustated !

Disebabkan ini,


maka berlaku la ini, 


Ni anak ikan bru..hee..xlaaa..nama dia adam haris..alaaa..nama sebijik same dgn watak ombak rindu!.
Watak dia pun sama gk la..ala2 ego2 skit....tp bile jumpa ticer iqah, jgn harap laa nk ego2..konfirm2 jatuh haty kot!..heee...(riak2)..

Nak amik gmbr dia, susah sgt!.huu...lepah bermain boboiboy n ben 10, akhirnya, bdak ni yg twar diri tuk amik gmbr dgn aku..muahahahha!~

saya la adam haris

aliff aziz versi muda!~ <3
INi semua di taska permata kemas dato onn atau taska permata kemas datuk perdana!

Sunday, October 28, 2012

Aku rindu dia

Hmm...
Semalam aku mimpi dia..hmmm..
dah 4 hari aku tggal dia..semoga dia sentiasa gembira di samping orang tersayang!..
ticer windu kamu semua!~ <3


emtiaz n eizzah

teacher atiqah
kesayangan saya!~ <3

p/s: sesungguhnya saya sangat rindu kamu semua..deeply missing u..harap2 kak zirah mampu lakukannya..


Monday, October 22, 2012

Segmen tambah follower banyak-banyak!

Cuba tmbah follower?
try la klik2..


tuk followerku pula...Yeaahaa..
dah ade 31 org..tenkiu pd kak Is


nk join ke?xyah malu2...klik2 je kt banner tus..
klau malu, klik la smbil2 pejam mate..hehe..



Wednesday, October 17, 2012

Aku ada Secret Admirer!

Happy nye aku dengan tajuk post ni!.
Why? Why?
Adakah aku hot setaf?! hahaha..
Ataupun geng retis smpaikan ada scret admirer!.. ho ho.



Ada sorang mamat ney, mula2 aku msuk ngaja di tadika,
asyik2 usha2 aku je..

Aku pena la tanye sape yang dia nak jumpa kat cni?
Dia jawab,
"Ticer Iqah laa.."
Aku tanya dia sayang aku tak? Banyak mana?
Dia jawab,
"Sayang" , smbil melebarkan tangan dia..
        (hoho.msti banyak dia sayang aku)

Baru kutahu, aku geng retis upanya..lalalala..

Pagi2, dia mesti berada disebelah aku dan tersenyum smbil kata,
"Comey ticer pakai bju ney."
"Ticer lawa!"
"Comey ticer pakai tudung pink".
Okei..okei..msti ada yng jeles..ini kenyataan la der.. (kembang kempis hidungku).

Si dia adalah encik Faizul Akhtar aka anak didik aku yang suka berkhayal...
Alahai..apa la yang dikhayalkan dia..Stress ticer!
Si Pejol ni suka senyum. Dia minat SpiderMan n Ben10..
Kalau dia buat kerja, habis muka surat dalam buku dia tercabut!

BAGAIMANA BOLEH TERCABUT NI FAIZUL? 
(sambil buat muka garang..sepetkan sikit mata smbil buat mulut itik)

Hahaha...sayangnya ticer pada kamu dan kawan2 kamu..
Nak nangis rasenya bila pikir balik yg tahun depan abam pejol dah naik Aulad 5.
Xpe la..ticer ajar adik Pejol lop tahun depan..
Take care yer sayang..! <3

Belajar rajin2 yer.. <3

ini la kakak (aisya humaira) dan pejol yg tersenyum.

Ape peace ney pejol! Buat candid la! hee

Ticer sayang kamu <3

p/s : Alamak..dah syg SJ n FAizul la..SJ xmarah kot!~lalalala..



Monday, October 15, 2012

Mana Daddy?

Hehe..

Kisah Wek Wek mencari daddy nya?
Adakah daddy Wek Wek terlupa?
Xmungkin!!
Wek Wek is his first priority.. (believe me)

Pada suatu petang,
agak2 dalam pukul 6.15 ptg..
Tinggal la Wek Wek dengan kakak (Aisyah Humaira),
Mase parents kakak mai amik, si wek wek setia menunggu di atas tangga.

Dalam haty wek wek : Mane daddy? Nk tiyop dos neyh!!
Bemain-main la Wek wek di tepi tangga menunggu ticer Iqah berbual2 dengan parent.

Ticer Iqah pun pujuk la dgn bg alasan jalan JEM n kat jalan ada POLIS. (menipu2).
(alasan wajib bg guru2 sekiranya si anak tanya kenapa dedi n mami mai lwt)

Duduk la wek wek di tepi tingkap smbil merenung nsib..
Dengar je ting tong ting tong, 
Cepat2 si wek wek pakai beg princess pink n berdiri depan pintu,
Ticer pun tolong2 la menjulurkan kepala ke pintu dan...

Hmmmmmmmm....

Dedi Wek Wek tak datang lg..
Sori..

Ting Tong Ting Tong..
Sape la yg main tekan2 loceng..kesian wek wek!..
Tu diaaa...mami yg mai..hok hok..

Mami pn kata sori n lupa nk amik..
Katanya lupa baca mesej si dedi.. Alahai....

Berakhirlah penantian Wek wek @ Alya.. hehe

No daddy today!


p/s : Suka dengar lagu romanza smlm.. <3

Thursday, October 11, 2012

Kemah Kemim!

Ni aku ambil dr pesbuk..haha
Kelakar wey! Gulim2 aku baca!..
Ce tengok! ce tengok!

Cara santai jawab telefon:

1. Soalan: Haloo, may i speak to bedah please?

Jawapan: Maap. sini bukan balai polis.

2. Soalan: Haloo, siapa disana?

Jawapan: Ntah. saya kat sini, mane le saya tau sape kat sane..

3. Soalan: Haloo, boleh saya bercakap ngan bapak awak?

Jawapan: Nak cakap cakap je ler. buat ape tanye saya.


4. Soalan: Haloo, boleh sambungkan ke nombor 323?

Jawapan: Maap cik, nombor tak boleh disambung, hanye boleh dicampur.

5. Soalan: Haloo, mak ade rumah?

Jawapan: Mak takde rumah. Bapak ade pasal rumah ni bapak yang beli.

7. Soalan: Boleh saya bercakap ngan Siti?

Jawapan: Maap. Nombor yang anda dail tidak mahu memberikan 
perkhidmatannye… time kacih.

8. Soalan: Haloo, tolong panggilkan Samad. saya nak bercakap dengannye.

Jawapan: Sila panggil sendiri. saya sibuk. maap

9. Soalan: Halloo… …

Jawapan: Haloo. Pusat sakit mental disini. Anda ingin mendaftar?

10. Soalan: Haloo, saya nak tumpang bertanya…

Jawapan: Maap. Ini bukan kaunter pertanyaan.

11. Soalan: Haloo, Betul ke ini nombor 3234412?

Jawapan: Sila dail sekali lagi. kalau saya masih menjawab betul le tu.

12. Soalan: Assalammualaikum…

Jawapan: Waalaikummussalam..(tupp!..terus letak tepon.salam kite wajib jawab)


Kelakar kan..haha..

Konfirm2 si penelefon akan sebarkn nombor tepon anda!

VADAM VUKA VANDA!!

p/s : layan la org lain sebgaimana anda ingin mereka layan anda bgaimana?

(aku kabo apo ney?berbelit2 je)

Lembaga apakah itu?

Hello everyone!

How's your day?
hohoho (macam poyo je)

Kenapa setiap kali nk tulis je blog, msti aku BLANK!!
Grrrr...

Interbiu KEMAS?
Ok je. Cme letih je laa..
Aku letih sbb kena RUN 2.4 KM.. okfine.. 
(aku je yg terlebey2..kalau diikutkan, dekat je)


Kenangan mase lari.

Ketika sedang seronok berlari dengan bdak Kamchap,
menkmati permandangan kampung, 
disamping menyedut sroott sroott udara 02 dan CO2,
menepis panahan matahari,
errr..bgtau je hal sebenar.kan senang!!..

Mase aku lari kan, 
tiba2 ak ternampak 2  lembaga besar didepanku..
Alahai..seronok je hg berlarik yee..

Subhanallah.. kenapa dia ada TANDUK?
Bygkan laa..suasana msih pagi, tetapi dia MUNCUL!
Yakk...guane humga ke arah ambo terr??
(subt : kenapa berlari kearahku?)


Tak payah nak buat adegan pengsan2..
Aku terus je larik...
Angkat langkah sejuta teruss!!
KAWANKU KAMCHAP??
Aku tinggal kan dia.T_T
Apa yang penting, aku msti lari dr benda tu.

Yang aku hairan, kenapa kawanku tak takut lgsg..
Adakah dia sudah rabun jauh?

Hoho..Sampai je ke garisan penamat, aku buat aksi lambai2 pada parent rakanku..
Hoho..
Rasa macam retis! #blushing
Alhamdullilah dapat elakkan daripada tempat last sekali..






Ni la gmbar monster tu..huhu
Menakutkan!


P/s : kepada sahabatku, aku mitop maap byop sebab tggl mg.. Tibe2 adrenalin aku meningkat! >_<

Tuesday, October 9, 2012

Good Mornim!

Sekada Renungan di pagi hari!~




ada lagi...


Ingat tu!!
Jangan Buat2 penim la yer! 


Aku suka gmbr ni..
Diambil di masjid ketika akad nikah sahabatku. Yann..
(aku yg pakai tudung pink )


p/s: Tenkiu kamu! <3 


Thursday, October 4, 2012

Tell d truth..

Salam everyone.

Hihi..terasa formal pula diri ini..
Aku dpat kol dr pihak KEMAS KELANTAN petang semalam.
Dalam keghairan dan keterkejutan dengan interbiu ini,
ak runsing sebenarnya..Hmmm..


Bagaimana aku nak pergi interbiu sedangkan aku BEKERJA pada hari tersebut..
Alahai nsib badan...

Lets me tell you bout interbiu first..

Bila? 8 October 2012
Kat mana? Di pejabat KEMAS Lubok Jong , Rantau Panjang. (jauh gilew kot)
Bawak ape?  Bawak dokumen yg dihantar hari 2 laa..Sijil n salinan sijil yg telah disahkan.
Kul bape hbis? tak tahu..(OKBAI)
Mane borang interbiunya? Akan diberi ketika interbiu..Cik Atiqah panel 2 yer..
Start? Kul 8 dah start berlari.
 BERLARI???
Ape tu? Wajib join Ujian Kecergasan ..Alaa lari 2.4km je Cik Atiqah..(mati aku)
Pakaian? PAkaian sukan la derr...


Hoho..
Mula2 aku nk tipu..
Alaaa..nak cakap sdare sakit..
Tetapi setelah dirunding bersama ticer-ticer dcni..
TELL JE THe TRUTH..
Xpayah tipu2..simpan DOSA aje..

Jumpa bos..
Dia kata ;

CUTI APPROVED!!

Yabedabedu!

Trimas kepada bos ku! Anda baik hati !..
Dan sangat memahami..
So, xpayah la tipu2..Dah la xberkat, kumpul dosa plop..
THE BEST WAY IS TELL THE TRUTH!

p/s: Hari ni hepi sbb tgk misai si dye dalam laptop. 
Err..okei..Anda dah shave misai anda..!

Wednesday, October 3, 2012

Masalah Masalah!

Salam semua.
Ni kira sekuel nuffnang la ni..

SALAH SIAPA edisi 2..Hihi.

Aku nak cite laa pasal nuffnang neyh..
Search punye search,dpt la skit2..
Tapi kenapa aku masih xfaham2 yer..

Ponim den!

Akhir sekali, aku post la blog ak pasal kes penaja taek idum masin ney dalam 

WALL


GRUP KELANTAN TERCINTA!~


dan 
kt  KHAR WALL pun ade..


tetapi xd respon..
Alhamdullilah..ada insan yg bg tunjuk ajar..
Terima kasih byak yer kpd 
AWANG SENGEH..


Selesai..
So, kalu nmpak iklan nuffnang kt blog aku!!
SILA KLIK YER..
Jangan buat donno atau xnampak!!




Salah Saye ke?

Penim-penim..

Salah siapa sebenarnya ney..aku dah 3 tahun ad hubngan dgn dia..

TAPI???

Hasilnya....habuk..takdop! KOSONG-KOSONG!!

Pernah la juga aku ingn curang..


HOII...Jangan salah faham yer..
Ini hubungan ku dengan nuffnang aka penaja kedekut gilew!!

Ape itu nuffnang?
Senang je.
Bukak GOogle and search la sndri..
Heee..


So,sapa2 yg faham..Tolong komen yer..aku pening dgn nuffnang ney..
Kenapa laa aku xdapat hsil satu sen pun yer..sedangkan dah 3 taun..
Penim2...

P/s: kepada si dia, saya shayam kamu aje..!Setia pd kamu aje.. <3 <3

Wednesday, September 26, 2012

Pikiaq !!


Assalamualaikum..

Hari nk tulis pasal ape yer? Hmm..

Ntah!
Ada kata-kata yg aku jumpa d pesbukku!
Agak bagusjuga laa tuk renungan bersama..

Tengok la..
Xyah duk tercengang2..

Buat
MUHASABAH DIRI BERSAMA!


Lagi n lagi....



Ada lagi laa...


Opsss...

Sodapnyo klau boley melantak skrg!..


comey yg selalu melaWat!!